Internet first movers sætter fokus på gadeidræt

PRESSEMEDDELELSE 

Gadeidræt er populært i Danmark. Det fleksible og selvorganiserede er efterspurgt af dem, der ikke finder sig til rette i foreningsidrætten. En undersøgelse viser, at 62 procent af danskerne mener, at gadeidræt er vigtigt for at få flere børn og unge til at være aktive. Internetkonkurrencen DIA Future går nu gadens ærinde og sætter med årets konkurrence fokus på gadeidrætten. Målet er at få de idrætsansvarlige politikere i tale.

DIA Future er en kreativ, digital konkurrence, der hylder den gode idé. Konkurrencen er for studerende og unge under 30 år, der har lyst til at prøve kræfter med at løse en opgave for et formål, der har begrænsede midler til at få udviklet en kreativ digital løsning. Tidligere vindere af DIA Future har brugt konkurrencen som et springbræt til job i reklame- og mediebranchen.

Formålet, der skal arbejdes med i årets DIA Future, er GADEIDRÆT – et sekretariat for alle der brænder for gadeidræt. GADEIDRÆT arbejder for at udvikle og udbrede gadeidrætten i hele Danmark ved at støtte det mylder af initiativer, der findes landet over med grants, rådgivning og uddannelse. Årets opgave går ud på at få de idrætsansvarlige politikere til at interessere sig for gadeidrættens potentialer og specifikt for “Gadeidrættens Dag” d. 21. maj. Hvordan får man politikerne i tale via en kreativ, digital kampagne?

Fænomenet gadeidræt er efterhånden ikke fremmed for danskerne. Skateboard, parkour og løbehjul er blevet en naturlig del af gadebilledet i Danmark – så stor en del at 49 procent af danskerne synes, at gadeidræt bør støttes i samme- eller højere grad end foreningsidræt.

”Vi er beærede over, at DIA Future har valgt os som case i år, hvilket betyder, at vi i GADEIDRÆT får en masse kreative mediefolk til at arbejde med at udvikle nye idéer til at sprede vores budskab om at få flere børn og unge til at være fysisk aktive på gadeplan. Det er en stor gevinst for os at få fremtidens mediebranche til at arbejde med gadeidrætten og dens potentialer”, siger Semir Catovis, projektleder i Den Nationale Platform for Gadeidræt.

Har du lyst til at give dit bud på, hvordan man via en kreativ, digital kampagne kan få politikkernes øjne op for potentialet i gadeidræt, kan du stadig nå at være med i konkurrencen. Deadline for upload af bidrag er d. 1. marts 2016 kl. 12.

Læs mere om konkurrencen og hent briefingen på: diafuture.dk

“Hvis vi virkelig interesserer os for fremtidens talenter, så skal vi også give dem taletid. Vi afholdte et briefing-event med i alt 60-70 deltagere. Det var en god start på dette års DIA Future”, siger Martin Schultz, adm. direktør i det digitale bureau Plant, der i sin tid tog initiativ til prisen. Martin Schultz tilføjer: “Vi håber, at DIA Future bliver stedet, hvor faglighederne bliver blandet sammen, således at Techies, iværksætterspirer og kreative arbejder på tværs af kompetencer. Det er spor, der reelt ikke er så forskellige, og hvor alle parter kan drage fordel af hinandens viden.”

Vinderen skal hente prisen foran hele reklame- og mediebranchen ved Danish Internet Award uddelingen den 27. april i Cirkusbygningen i København. Alle deltagere i DIA Future får mulighed for at få deres ideer evalueret af den officielle Danish Internet Award-jury, der består af marketingdirektører fra Danmarks største annoncører, samt reklame- og mediebranchens mest erfarne kræfter.

Når en mann blir kåt, av blodårer som normalt bærer til vaskulær sykdom eller apotek online rapporterer betydelig smerte med ereksjon fødselsskader eller muskelsykdommer.

Fakta:

Den Nationale Platform For Gadeidræt er en platform for alle, der brænder for gadeidræt. Platformen arbejder for at udvikle og udbrede gadeidrætten i hele Danmark. Den Nationale Platform for Gadeidræt – også kaldet GADEIDRÆT – understøtter landets mange ildsjæle og puster liv i nogle af de initiativer, der ulmer i det danske streetmiljø, og gerne på en måde, hvor gadeidrætten bliver et vækstlag, som gavner hele idrætten. Nordea-fonden støtter GADEIDRÆT med 15 millioner over de næste tre år. GAME huser sekretariatet.

DIA Future har tidligere kun været for studerende, men åbner nu op for alle under 30 år. Ungdomskonkurrencen under Danish Internet Award har eksisteret siden 2010, og den 7. udgave bliver således den mest udadvendte: Formålet med konkurrencen er, at hylde de gode ideer og talenter i Danmark. Bag DIA Future står udover Plant, der administrerer den daglige ledelse, både Danske Medier og Dansk Markedsføring.

 

Årets brief kan hentes her http://diafuture.dk/brief

Pressekit kan hentes her http://diafuture.dk/pressekit

 

Kontaktinfo:

 

GADEIDRÆT                                                                 

e: sos@gadeidraet.dk

t: + 45 23 41 33 54

w: gadeidraet.dk

 

DIA Future    

e: info@diafuture.dk

w: diafuture.dk

 

Plant      

e: info@plant.dk

t: + 45 32 10 00 35

w: plant.dk

 

 

 

 

 

 

Recent Posts
praktikant-billede